8 kriterijai renkantis naują kosmetikos priemonę

8 kriterijai renkantis kosmetikos priemone

Po vakarinio dušo dar buvo anksti eiti miegoti, tad užsiplikiau arbatos ir atsiverčiau (čia labiausiai tiktų rašyti: „knygą apie stebuklingus vienaragius ir vaivorykštes“, bet, ne…) interneto naršyklę. Jau senokai pirkau kažką mielo, skaniai kvepiančio ir gražiai įpakuoto. Tad ką čia įsigijus pasilepinimui?.. :)

Klajojant po internetines ir jau šimtą kartų išnaršytas bio/eko/natur kosmetikos parduotuves, kilo keistas noras atrasti jų daugiau. Visas! O kas, jeigu ten kažkur yra krautuvėlė, prekiaujanti neatrastais lobiais, apie kuriuos aš nežinau? Tada į gūglą įvedžiau burtažodį „natūrali+ekologiška+organiška kosmetika“ ir išplėčiau akis nuo tokio tipo parduotuvių sąrašo ilgumo.

Susidomėjusi spaudžiau kiekvieną nuorodą ir vis kažko tikėjausi. O gal visgi atrasiu revoliucinę/stebuklus darančią priemonę, kurios man taip reikia, to visai nežinant? Bet pavargau ir nuėjau miegoti. Ryte naktinis azartas buvo priblėsęs. Ir dėkuj Dievui. Naktį būčiau prisipirkusi daugiau „stebuklų“, nei jų gyvena pasakose!

Blaiviai pagalvojau, kad apsaugai nuo tokių afektinių apsipirkinėjimų reiktėtų susidaryti „privalu vadovautis prieš perkant“ kriterijų sąrašėlį, tad prieš juos sudėliojant ant popieriaus, išsikėliau sau tris klausimus:

a. Kas turėtų būti svarbiausia, renkantis naują produktą?
b. Kaip nepasiduoti gamintojų įtakai ir neprisipirkti daugiau, nei reikia?
c. Kaip apskritai žinoti, ko man reikia ir ko ne?

Bet kam ta apsauga? – klausite. Ir nuo ko ji? Argi negalima tiesiog pasinerti į spontanišką emociją ir pirkti pirkti pirkti? Tikriausiai galima, jei sode turi vešintį pinigų medį, kosmetinę neturinčią dugno ir tau patinka būti priklausomai nuo pudrų ir lūpų blizgių. Bet visgi šopoholizmas nėra juokas. Mažytė silpnybė gali virsti dideliu apsėdimu, o laimės hormonai pamiršti gaminintis kitais kartais, išskyrus pirkimą. Taigi tvirtai manau, kad būnant protingu vartotoju, būtų protinga laikytis šių kriterijų:

8 kriterijai renkantis naują kosmetikos priemonę

1. Naują kosmetikos priemonę pirkti tik tuomet, kai pasibaigia senoji. Pripažinkime, šluodamos lentynas ir į namus tempdamos ketvirtąjį kremą veidui, nesąmoningai pasmerkiame senuosius sugesti. Šitai galima pateisinti tik tada, kai pertekliumi pasidaliname su mama, seserim ar draugėm arba prikauptoji kosmetika turi nežmoniškai ilgą galiojimo laiką (natūralios neturi :) Svarbiausia, kad viskas būtų sunaudota :)

2. Tvirtai žinoti, kokio efekto iš kosmetikos priemonės norite/tikitės. Jeigu jums ypač svarbi kosmetikos sudėtis, pro akis nepraleiskite nė vieno ingridiento. Nusipirkus prekę neįsigilinus į jos sudėti, vėliau galite nenorėti naudoti produkto su horsetail extract, parfum, emu oil ar pan. O gal jums svarbiausia kosmetikos kvapas? Prieš pirkdamos būtinai pauostikite ir t.t.

3. Pamąstyti, ar be šios priemonės tikrai negalite išsiversti. Kam pirkti kremą nagų odelėms, jeigu minkštinimo/maitinimo/drėkinimo funkciją taip pat puikiai atlieka jūsų kūno, rankų ar veido kremas. O gal išsiversite ir su paprastu virtuviniu alyvuogių aliejumi? :) Šiais laikais labai populiarus „daugiafunkciškumas“. Vadovaukimės juo.

4. Suvokti, kad užsienietiška prekė nebūtinai yra geresnė nei lietuviška. Čia, matyt, vis dar veikia kažkoks sovietinis mąstymas, perėjęs jei ne tiesiogiai, tai iš tėvų/visuomenės. Esu įsitikinusi, kad Lietuvoje JAU yra nemažai kokybiškos kosmetikos gamintojų, tik jų populiarumas, lyginant su užsieniniais, labai menkas. Bet čia nieko tokio. Populiarumas ir profesionalumas neturi nieko bendra.

5. Jeigu priemonė labai tiko draugei, tai nebūtinai ji tiks ir man. Ir dar kartelį: visos mes skirtingos, visų mūsų kūno poreikiai skiriasi. Draugių „rekomendacijomis“ siūlau vadovautis tik tada, kai sutampa ne tik mano ir draugės kūno būklė (odos tipas, plaukų būklė ir t.t.), bet ir požiūris, skonis, mąstymas į beveik viską :)

6. Aklai nepasitikėti viskuo, ką sako gamintojai, net jeigu jie gamina natūralią/ekologišką/draugišką/sveiką kosmetiką. Visus verslininkų pasisakymus siūlau labai gerai pasverti ir persijoti per savo logikos sietą. Net jeigu ir pasitikite gamintoju, gerai pagalvokite ar jo deklaracijos apie vieną ar kitą produktą nėra tik išpūstas burbulas. Kosmetika stebuklų nedaro, tad stebuklingais lozungais nesusižavėkite. Kremai drėkina ir maitina, bet odos struktūros pakeisti neturi galios. Šampūnai tiesiog išplauna, bet plaukų šilku paversti nemoka ir t.t.

7. Nepirkti spontaniškai. Emocijos užsiplieskia labai greit, o protas veikia ilgai. Jis dažniausiai ir laimi. Apėmus euforijai ar begaliniam norui turėti sužavėjusį produktą, visada siūlau giliai įkvėpti ir palaukti bent valandėlę. Nukreipus mintis kur nors į šoną, emocijos galiausiai atslūgs ir pradės veikti protas. O juo vadovautis visada geriau, nei emocijomis :)

8. Atsiminti, jog brangioms prekėms beveik visada yra pigesnė alternatyva. Naršydama po natūralios amerikietiškos kosmetikos gamintojos Kiehl’s internetinį puslapį, dūsavau dėl begalinio noro kažką įsigyti. Labiausiai mane paveikė tai, jog jie save vadina „luxurious“ kosmetikos gamintojais. Bet palaukit. Kodėl Amerikoje užauginta erškėtrožė yra prabangesnė, nei lietuviška? Nė velnio. Viskas yra tiesiog pateikimas ir gudrus ištransliavimas. Jų „Midnight recovery serum“, kainuojatį 120 dolerių, galiu pasigaminti pati! Norit pasakyti, nemokėsiu sumaišyti trijų aliejų? :))

Vadovaujantis šiomis taisyklėmis prašviesėja akyse. Ne tik jautiesi laisvas nuo gamintojų primestų „norų“, bet ir sutaupai be galo daug gerų dalykų: pinigų, laiko, vietos kosmetinėje, erdvės galvoje mintims NE APIE KOSMETIKĄ. Žmogus nori būti laisvas, tad kam ta savanoriška vergovė daiktams?…

pasilikim gražios!

Monika

Jums dar patiks

3 komentarai

  1. Puikūs patarimai. Stengiuosi atrasti priemonių, kurios tiktų ir į burną ir ant odos kaip kokosų aliejus :) Žinoma graži pakuotė visada smagiai pamalonina.