Teisingas vandens vartojimas mūsų grožiui

Vandens stikline

Sveikos ir gražios!

Kaip jums sekasi gerti daugiau vandens? Ar pavyksta?  :)

Kad vandens reikia gerti daugiau, nei mes įpratę, žino visi. Apie tai kalbama visur ir daug. Ir mes stengiamės. LABAI stipriai stengiamės į save susipilti tuos du rekomenduojamus litrus. Geriam gurkšnodami palengva arba po litrą iš karto, maišom vandenį su citrina, kad tik būtų skaniau, visur tampomės vandens buteliuką, pusę dienos praleidžiam tualete, nes mes norim turėti gražią odą! Šaunuolės. Bet kodėl dienos pabaigoje suskaičiavus visas stiklines ir buteliukus, vis tiek liekam išgėrusios maximum 0,75 litro?

Išgerti daug vandens nėra paprasta. Ir man keista, kodėl diskusijose apie vandens vartojimą beveik niekada nekalbama, kaip teisingai jį gerti? Ar reikia vandens vartojimą planuoti? Ar galima vandenį išgerti neteisingai? Ar įmanoma dideliu vandens kiekiu pakenkti sau pačiai? Taip – atsakymas į visus tris klausimus.

Ilgą laiką domiuosi sveika gyvensena, teisinga mityba, laisvalaikiu skaitau knygas apie virškinimą (taip, taip, po natūralios kosmetikos, virškinimas man yra antra įdomiausia tema :) ) ir iš visų temų pavyko susirankioti po vieną kitą patarimą, kuriais ir noriu pasidalinti su jumis.

Todėl norint per parą nesunkiai išgerti 2 litrus vandens, patariama laikytis tam tikrų taisyklių ir planavimo.

 Vandens vartojimo planas:

1. Vandenį pradėti gerti nuo pat ankstyvo ryto. Pirmąją stiklinę patariama išgerti tuojau pat po rytinio apsilankymo tualete, idealiausiai – išsivalius dantis. Ši stiklinė atlieka „dušo“ funkciją jūsų žarnynui. Labai gerai jį praplauti, kaip praplaunate užsimiegojusias akis, išvalote miego likučius iš burnos ir pan. Šis dušas stemplei padeda atsikratyti blogo rytinio burnos kvapo. Tiesa, po rytinės stiklinės patariama pusryčių nevalgyti 1,5 – 2 val., nes per tiek laiko šviežiai išgertas vanduo praeina  ir išplauna visą virškinimo traktą. Iš esmės tai nėra joks išradimas. Dar ne taip seniai, anot liaudies medicinos žinovės Ilzės Jansonės, žmonės kaimuose praktikavo tokį įprotį. Atsikeli, išgeri samtį vandens, užkaiti skystą košę ir eini dirbti rytinių darbų. Kai būni padirbęs ir „užsidirbęs“ pusryčius, gali ramiai valgyti.

2. Antroji stiklinė turėtų būti išgerta iki priešpiečių likus 20-30 min. Tas pats principas galioja prieš kiekvieną maistą. Vanduo, išgertas į tuščią skrandį, padeda paruošti virškinimo sultis sklandžiam darbui. Svarbu: valgio metu vandens patartina negerti, nebent valgomas labai sausas maistas. Tokiu atveju vandens reikia, bet tik keletą gurkšnių, kad maistas suskystėtų ir būtų lengviau virškinamas. Tiesa, pavalgius negalima gerti apie 40-60min. Vėlgi, per daug vandens reiškia per daug pripildytą skrandį ir per daug atskiestas skrandžio sultis. Tai kenkia sklandžiam virškinimo darbui.

3. Trečioji stiklinė turėtų būti išgerta po priešpiečių praėjus, kaip minėjau, 40-60 min.

4. Ketvirtoji stiklinė skirta gerti prieš pietus. Vėlgi pagal tas pačias laiko normas.

5. Penktoji ir šeštoji stiklinė gali būti ne stiklinė, o plastikinis pusės litro buteliukas nuo pirktinio vandens. Pastarojo pirkti nepatariama, nes vanduo buteliukuose nebūna šviežias, o pastovėjęs jis praranda gerą energiją. Apskritai, stovintis vanduo (balos, kūdros, tvenkinio) yra linkęs dumblėti. Tekantis, tame tarpe ir mūsų miestų vamzdynų vanduo, nuolat atsinaujina ir yra visiškai saugus gerti! Šį buteliuką reiktų gurkšnoti palengva, vis prisimenant savo misiją :)

7. Septintoji stiklinė skirta gerti po vakarienės, praėjus 40-60 min.

8. Aštuntoji stiklinė skirta miegui. Naktį organizme vyksta švarinimosi, toksinų šalinimo procesai. Atitinkamiems organams (inkstams, kepenims), reikalingas šviežias vanduo, kad galėtų juo pakeisti „panaudotą“ organizmo vandenį. O vandens, kaip žinia, reikia 80% mūsų kūno.

Sveikinu, du litrai mūsų kūnuose praplaukė be didesnių pastangų! :)

Iš pradžių didelis kiekis vandens gali truputėlį varginti. Teks dažniau lakstyti į tualetą, bet tai normalu. Leiskite organizmui priprasti. Ilgainiui pastebėsite, kaip jūsų šlapimas darosi vis šviesesnis ir šviesesnis, turintis vis mažiau kvapo, jūs imsite prakaituoti vandenuku ir nebereikės stiprių antiperspirantų :) Pastebėsite, kaip pagražėjo jūsų oda ir atsirado daugiau jėgų ir žvalumo. Nustebsite, bet jūs mažiau sirgsite, būsite geresnės nuotaikos ir visa tai dėl to, kad jūsų organizmas pagaliau bus švarus (na, gal ne idealiai, bet tikrai švaresnis) :)

Taip pat labai svarbu pats vandens gėrimo procesas. Nesukelkite organizmui streso užsiversdami visą stiklinę vienu metu. Vandenį geriau išgerti per kelis kartus, gurkšnojant. Vienu ypu išgertas vanduo gali pabloginti situaciją ir jums pasidarys negera.

apibendrinant užtenka atsiminti 4 punktus:

1. Prieš valgį vandenį gerti likus 20-30 min (išskyrus rytinę stiklinę. Ją reikia gerti iki pusryčių likus 1,5-2 val.)
2. Po valgio vandenį gerti praėjus 40-60 min
3. Vandenį gerti gurkšnojant
4. Nepraleisti rytinės ir vakarinės vandens porcijos

O žemiau dalinuosi savo vandens gėrimo planu, kuris, žinoma, slankioja, priklausomai nuo mano maitinimosi laiko ir kitų aplinkybių (išduosiu paslaptį, kol kas šis planas man nelabai veikia, ypač savaitgaliais, nes išsiderina visas savaitės rėžimas, bet nors ir ne visada išgeriu du litrus, tikrai pastebėjau didelių pokyčių! )

Tad į sveikatą ir į grožį! Skanaus ;)

Monika

 

Jums dar patiks