Žaliųjų kokteilių plakimo taisyklės

kokteiliai-2Bdu

Žaliuosius kokteilius atradau prieš dvejus metus. Jeigu ne sveikuolė močiutė ir naujoves mėgstanti anyta, gal ir nebūčiau susidomėjusi. Bet užsikabinau ir tuo labai džiaugiuosi. :) Drįstu girtis, jog savo mokytojas aplenkiau šių kokteilių plakimo žiniomis, nes man nuo pat pradžių neatrodė teisinga tiesiog sumesti į blenderį bet ką skanaus, kad gautųsi sveikas gėrimas. Nežinant pagrindinių žaliojo kokteilio arba green smoothie plakimo principų, galima gerokai susigadinti savo virškinimą! Bet apie tai šiek tiek vėliau.

Šiame bloge jau seniai sukūriau stalčiuką „Meniu“ su intencija ten talpinti sveikus, grožį puoselėjančius patiekalus. Visgi susidūriau su menkute problema: ką pasigaminu, tuoj pat ir suvalgau, visai pamiršusi nufotografuoti, o be fotografijų tokie įrašai nelabai veikia. Kaip gerai, kad šiandien iš anksto pasiruošiau foto aparatą ir visą grožį įamžinau dar prieš jam pradingstant :)

Taip, smoothie’iai yra mados reikalas, kaip ir, apskritai, visa sveikuoliška gyvensena su super maistu bei įvairiausiais maitinimosi principais (Paleo, 80,10,10 Raw till 4 ir t.t.). Bet aš fanatiškai mados nesivaikau. Nesu veganė, kiekvieno savo ryto nepradedu žaliaisiais kokteiliais, gerai žinau, kodėl gliutenas yra nedraugas mūsų organizmui, bet aš vis tiek valgau miltinius patiekalus, nes negaliu atsispirti ir t.t. Keisti savo gyvenimą iš esmės reikia didelės brandos ir nusiteikimo. Prisipažinsiu, šiam reikalui dar augu, nors, tikiu, esu gerokai pažengusi už daugelį pseudosveikuolių. :)

Grįžkim prie grožio eliksyro :) Ne visus smoothie galima taip vadinti. Pagrindinė sąlyga tokiam titului – kokteilis savyje turi turėti žalių lapinių daržovių! Norit tikėkit, norit ne, bet chlorofilas (žaliasis pigmentas), kuris gyvena visuose žaliuose augaluose, yra stebukladarys. Jis valo, jaunina, gydo, suteikia energijos mūsų organizmui, kaip niekas kitas. Tai yra pagrindinis maistas skydliaukei, o ji – pati tikriausia grožio liauka mūsų organizmuose. Tad visiškai neklystu sakydama, kad žalieji kokteiliai (kaip ir salotos iš esmės) yra grožio pagrindas. Vanduo irgi ;)

Kaip teisingai plakti žaliąjį kokteilį

Pasigaminti tokį stebuklėlį nėra sudėtinga, o ir visiškai nebrangu. Reikia tik žinoti pagrindinius tokio kokteilio plakimo principus:

1. Mažiau yra daugiau. Arba kuo mažiau sudedamųjų kokteilio dalių, tuo geriau/sveikiau. Reikia suvokti, kad mūsų organizmas daug greičiau ir geriau suvirškins vieną produktą, nei jų maišalynę. O taip pat daugiau įsisavins gerųjų medžiagų: vitaminų ir mineralų, nes jam nereikės skirti laiko kitų ingridientų virškinimui (skirtingos maisto medžiagos virkinamos skirtingais skrandžio bei kitų virškinimo organų fermentais). Paprastas pvz. vienas obuolys virškinamas apie 30 min, cepelinai iš mėsos ir bulvių – 3-4 val (šitas skaičius varijuoja nuo kiekvieno organizmo individualiai).

2. Vaisiai turi dėrėti tarpusavyje. Tikriausiai teko domėtis apie maisto suderinamumą, bet ar domėjotės vaisių suderinamumu? Paprasta taisyklė: rūgštūs+rūgštūs, saldūs+saldūs arba rūgštūs+tarpiniai, saldūs+tarpiniai. Pasidomėkite ;)

 fooddd

3. Žalieji kokteiliai turi savo gėrimo laiką. Ne šiaip sau tikrieji sveikuoliai tokius kokteilius geria pusryčiams arba vakarienei. Šie stebuklingieji eliksyrai turi būti geriami į tuščią skrandį. Jeigu sugalvosite jį išgerti „desertui“ po sočių tradicinių pietų, galiu garantuoti jei ne skandžio rūgšties sukilimą tai dujų kaupimąsi tikrai :)

O dabar pats kokteilio plakimo procesas, kuris irgi ne mažiau svarbus:

1. Žalias lapines daržoves (kliaulpienės yra valgomos, kaip ir dilgelės, garšvos ir daugelis kitų „piktžolių“) svarbu pamirkyti šaltame vandenyje. Tai ypač aktualu gaminant salotas, nes tada lapeliai tampa traškūs ir gyvybingi. Po maudynių dubenyje svarbu žoles nuplauti po tekančiu vandeniu. Tik taip nusiplaus dulkės, žemės ar kenkėjų kiaušinėliai.
2. Parduotuvinius vaisius, atkeliavusius iš už jūrų marių svarbu nuplauti nuo pesticidų. Pasidomėkite „the dirty dozen“ pačiais užterščiausiais vaisiais, tarp kurių yra ir atvykėliai nektarinai, persikai, braškės, obuoliai ir t.t. Pesticidai tirpsta vandenyje, bet tada vaisius reikia mirkyti keliolika valandų, nuolat keičiant vandenį. Visą procesą pagreitina actas :) Aš naudoju natūralų obuolių sidro actą. Jis ne toks stiprus kaip elementarus distiliuotas ir nepažeidžia plonos vaisių odos.
3. Bananai kokteiliams suteikia „kremiškumo“, glotnumo. Tik svarbu, jog šie būtų gerai sunokę, su  jau atsiradusiom strazdanėlėm :) Maniškiai tokio sunokimo lygio nebuvo pasiekę, dar reikėjo keletos dienų, bet neturėjau kitų. Sunokę bananai yra vertingesni ir geriau virškinami, nes krakmolas būna virtęs natūraliu cukrumi. O, ir saldesnis smoothie gaunasi, kai bananas labiau sunokęs naudojamas ;)
4. Žaliesiems kokteiliams tikrai nereikia prabangių Vitamix ar Blendtec. Pakanka paprasto kokteilių plakiklio, kokį naudoju ir aš :)
4. Taurės žaliesiems kokteiliams nebūtinos, dažniausiai juos geriu iš arbatos puodelio, bet šiandien jau tiek to. Išplausiu…. :))
Jeigu turite klausimų, ką nors parašiau nelabai aiškiai ar norite pakomentuoti – labai laukiu jūsų nuomonių komentaruose. O kol kas – skanaus ir būkime gražios!
Monika

Jums dar patiks

2 komentarai

  1. Bet pagal tą schemą bananai su špinatais nesikombinuoja, ar taip?
    Bet kaip tada gert, jei malti tik tai, kas kombinuojasi…

  2. Puikus pastebėjimas! Bet nėra ko jaudintis, ta schema tikrai truputį klaidinanti :) Iš esmės visos lapinės daržovės puikiai kombinuojasi su bet kokiais vaisiais. Ir realiai visos daržovės puikiai dera vienos su kitom išskyrus labai baltimines/riebias su labai krakmolingom. Žodžiu, belieka tik atrasti savo skonius ir mėgautis :)